×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/08/10 - 09:56
  • بازدید : 77
  • تعداد بازدیدکننده : 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استقرار استانداردهای مدیریت سبز به عنوان یک اصل کلیدی و راهبردی مطرح است

نخستین جلسه استقرار مدیریت سبز در حوزه معاونت بهداشت با حضور نمایندگان گروهها و واحدهای فنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه مدیریت بهره وری و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی، این جلسه در راستای تداوم استقرار نظام جامع بهره وری دانشگاه به منظور پیاده سازی موثر محورهای ابلاغی و اولویتهای شبکه بهداشت و درمان بهره ور در سال ١٤٠٢  برگزارشد.

در این جلسه تمجیدی رئیس گروه برنامه ریزی، آمار، پایش و ارزیابی عملکرد ستاد معاونت بهداشت ضمن تبیین «مدیریت سبز» به تشریح اهداف اجرایی و اهمیت آن پرداخته و گفت: مدیریت با تأکید بر حفاظت محیط زیست مفهوم جدیدی به نام فرهنگ سازمانی سبز را در ساختارهای سازمانی به خصوص بیمارستان ها که فعالیت های نزدیکی با محیط زیست دارند, ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این اصل که مدیریت سبز و سبز شدن به سادگی و سهولتی که تصور می‌شود نیست افزود: با توجه به قوانین ابلاغی و اسناد بالادستی سازمانها بایستی با بهره مندی از مفاهیم و شاخص های مدیریت سبز جهت نیل به وضعیت سبز که یکی از مصادیق آن مصرف بهینه انرژی می باشد اهتمام ورزند.

در ادامه فرجی کارشناس بهره وری و پایش به تاریخچه مدیریت سبز در جهان و ایران اشاره کرد و گفت: الگوی منفرد و یکسانی در خصوص شبکه های سبز و سالم وجود ندارد و بسیاری از شبکه ها و نظام های سلامت در سراسر جهان اقداماتی را به منظور کاهش ردپای زیست محیطی، مشارکت در سلامت همگانی و صرفه جویی در هزینه ها به صورت همزمان به اجرا در آورده اند.

وی افزود یک شبکه سبز و سالم بایستی ارتباط بین سلامتی انسان و محیط زیست را بشناسد و این شناخت را از طریق نوع اداره کردن، استراتژی و عملیات خود نشان دهد و نیازهای خود را با اقدامات زیست محیطی پیوند داده و با مشارکت فعال در توسعه و تقویت محیط زیست جامعه، برابری در سلامت و اقتصاد سبز تعهد خود به محیط زیست را با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه ارائه نماید.

در ادامه حاضران به بیان گام های اجرایی در حیطه مدیریت سبز در حوزه فعالیت خود پرداختند و راه کار های عملی و اجرایی  با تاکید بر عدم تحمیل هزینه اضافی به سیستم، نداشتن مخاطرات زیست محیطی و ترجیحات مراجعین و دریافت کنندگان خدمت را پیشنهاد کردند.

لازم به ذکر است نشست مذکور در محل معاونت امور بهداشتی در صبح روز شنبه  29 مهرماه برگزار شد.

  • گروه خبری : عمومی
  • گروه خبری : 134046
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست