دکتر مژگان کریمی:
روابط عمومی حلقه مفقوده هر سازمانی است
در اولین روز برگزاری پنجمین جشنواره دانشگاه بهره ور دکتر مژگان کریمی بر اهمیت حضور فعال و پررنگ عناصر روابط عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی کارگروه مدیریت بهره وری دکتر مژگان کریمی رئیس کمیته افکار سجی کارگروه مدیریت بهره وری و مدیر روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر اهمیت روابط عمومی در مراکز و موسسات دولتی گفت: روابط عمومی حلقه مفقوده و عنصر سازنده ارتباط میان اجزای هر سازمان و نهادی است. وی تصریح کرد: در یک ارگان موفق برای انتقال اطلاعات درست همواره روابط عمومی ها به کمک روسا می شتابند. رئیس کمیته افکار سجی کارگروه مدیریت بهره وری تاکید کرد: در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی مجموعه دانشگاه مراکز افکار سنجی به عنوان یک مرکز فعال و یک واسطه قابل اعتماد بدون صرف کمترین هزینه برای انتقال اطلاعات فعالیت می کنند. دکتر مژگان کریمی همچنین گفت: روابط عمومی ها و نیز مراکز افکارسنجی پایش و ارزیابی و بازخوردهای محیطی را تحت عنوان یک سیستم هشدار دهنده آگاه و مطلع در اختیار مدیران مراکز برای اخذ تصمیمات آتی قرار می دهند. وی تصریح کرد: همواره بهبود کیفیت ارائه خدمات با تمرکز بر رضایت بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی در چرخه بهبود اقتصاد بیمارستان نقش بسزایی دارد.
سید امیر حسن آزاد، مهدی شاکری، دکتر محمد اسماعیل فضل هاشمی و فروغ مولایی داوری این بخش از همایش را بر عهده داشتند.
لازم به ذکر است صاحبان تجربه که تجربیات آن ها در چند مرحله مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته بود تجربیات خود را به شرح زیر ارائه کردند:
ردیف |
عنوان تجربه |
|
1 |
تجربه موفق مدیریت منابع انسانی و رضایتمندی پزشکان در بیمارستان شهید مدرس |
|
2 |
تجربه موفق تعامل بهرهور با گیرندگان خدمات در بیمارستان آیت اله طالقانی |
|
3 |
تجربه موفق مدیریت رسیدگی به شکایات در بیمارستان شهید مدرس |
|
4 |
تجربه موفق مشایعت بیماران متوفی در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری |
|
5 |
تجربه موفق راهاندازی و مدیریت ارتباطات کارکنان در بیمارستان سوم شعبان |
|
6 |
تجربه موفق مدیریت ارتباط با بیماران (طرح از خانه تا خانه) در بیمارستان پانزده خرداد |
|